Životní situace a podání
Životní situace jsou strukturované návody na řešení různých záležitostí ve vztahu k úřadu města. Poskytují informace o tom, jak vyřídit konkrétní životní situaci, kam se obrátit a v jakých lhůtách, zda se mají zaplatit správní nebo jiné poplatky, včetně odkazů na jednotlivé formuláře a platné právní předpisy.
Životní situace jsou rozdělené tematicky do kategorií pro jednodušší přehled a orientaci, kde najdete postup řešení jednotlivých problémů.
Pro zobrazení detailu vybrané životní situace se klikne na její název. V detailu životní situace je popis jak postupovat v dané situaci, s kým a kde řešit, případně odkazy na inteligentní, nebo klasické formuláře. Po vyplnění formuláře má uživatel možnost odeslat ho na úřad pro zpracování v elektronické podobě (jen inteligentní formuláře), nebo si jej vytisknout, vyplnit ručně a odnést či zaslat na úřad papírovou verzi.
V případě přihlášeného uživatele jsou k dispozici volby:
V případě nepřihlášeného uživatele jsou k dispozici volby:
V případě nepřihlášeného uživatele je nutné formulář podepsat uznávaným elektronickým podpisem, nebo je nutné podání bez uznávaného elektronického podpisu doplnit do 5 dnů ústním podáním do protokolu nebo písemným podáním v listinné podobě .
V případě, že Uživatel má certifikovaný elektronický podpis, je pro elektronické podepsání formuláře potřebné zaškrtnout tuto možnost před vybráním způsobu zpracování formuláře. Po vybrání způsobu zpracování se Portál občana snaží spojit s doplňkem pro elektronické podpisy InQool Signer. V případě, že Uživatel nemá tento doplněk nainstalován, zobrazí se okno, kde je odkaz na jeho stažení, nebo spuštění.
Pokud je doplněk spuštěn, je Uživateli zobrazeno okno s podpisovými certifikáty, které se nachází v jeho počítači. Vybere ten, kterým chce daný formulář opatřit a potvrdí volbu Podepsat. Formulář bude podepsán a provede se volba, kterou si Uživatel vybral.
Odkaz na Životní situace