Osoby ohrožené domácím násilím

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Osoby ohrožené domácím násilím

4. Základní informace k životní situaci

Domácí násilí není normální jev, jednejte hned. Pokuste se zastavit násilí podle svého uvážení. Ve chvíli akutního ohrožení volejte policii (telefon 158). Nově je pro Vás zřízeno Intervenční centrum Zlín tel 577 018 265 nebo 774 405 682.
Pokud jste zraněni nebo máte zdravotní či psychické problémy, vyhledejte okamžitě lékaře, sdělte mu informace a požádejte o zápis do zdravotní dokumentace.
Hledejte pomoc a podporu, informujte se v poradnách, krizových centrech, místech sociální pomoci. Řada organizací Vám může nabídnout i krizové ubytování a další pomoc.
Pomoc osobám, které se nachází v nepříznivé životní situaci, zejména při fyzickém či psychickém týrání od blízké osoby, partnera či dítěte, poskytují i sociální pracovníci Městského úřadu Otrokovice.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba, která se cítí fyzicky či psychicky ohrožená, event. rodinný příslušník, zákonný zástupce, známý, spolubydlící apod.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínky a postup řešení jsou vždy stanoveny dle individuální situace klienta, formulace jeho zakázky a společně zvoleného postupu v rámci individuálního plánu sociální práce.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Osobní návštěva odboru sociálního Městského úřadu Otrokovice, oddělení sociální pomoci nebo telefonicky či e-mailem domluvená osobní návštěva sociálního pracovníka v místě bydliště.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Městský úřad Otrokovice, odbor sociální, oddělení sociální pomoci
nám. 3. května 1341
765 02 Otrokovice
budova č. II, 1. patro

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Otrokovice, odbor sociální, oddělení sociální pomoci

o Mgr. Kamil Hric, DiS. – vedoucí oddělení sociální pomoci, kancelář č. 218, tel: 577 680 435, 723 216 372
o Bc. David Špendlík – sociální kurátor a protidrogový koordinátor, kancelář č. 216, tel: 577 680 276, 725 531 237
o Mgr. Kateřina Bednaříková - sociální pracovnice, kancelář č. 213, tel: 577 680 421, 606 359 472
o Alice G. Mühlbergerová - sociální pracovnice, kancelář č. 217, tel: 577 680 405, 723 081 607

Policie ČR – 158
Intervenční centrum Zlín tel 577 018 265 nebo 774 405 682

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Při osobní návštěvě na úřadě občanský průkaz, není však nezbytně nutnou podmínkou. Ostatní se odvíjí dle konkrétní situace.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Není stanoveno

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Bez poplatků.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno --- 

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Práce sociálního pracovníka je vymezena:
o zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů,
o zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
o vyhláškou č. 389/2011 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o pomoci v hmotné nouzi,
o vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

Na základě § 63 odst. 3 zákona č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů a § 93a odst. 1 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, jsou zaměstnanci obcí zařazení jako sociální pracovníci oprávněni, na základě souhlasu osob, které se nacházejí v hmotné nouzi, v nepříznivé sociální situaci nebo jsou ohroženi sociálním vyloučením nebo se v tomto stavu nachází, vstupovat do obydlí, v němž tyto osoby žijí, s cílem vykonávat činnosti sociální práce.
Sociální pracovník se vždy musí prokázat průkazem sociálního pracovníka, který je vydán příslušným úřadem.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Dle individuální situace klienta.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Není stanoveno

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Není stanoveno

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Není stanoveno

26. Kontaktní osoba

Není stanoveno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

17. 06. 2013

28. Popis byl naposledy aktualizován

24. 08. 2020

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno