Náhradní rodinná péče

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Náhradní rodinná péče

4. Základní informace k životní situaci

Občané způsobilí k právním úkonům, kteří mají zájem přijmout nezletilé dítě do náhradní rodinné péče (osvojení, pěstounská péče, poručnictví, pěstounská péče na přechodnou dobu).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žadatelem může být občan ČR nebo cizinec, kterému vyplývá nárok na sociální výhody z přímo použitelného předpisu Evropské unie nebo který má na území ČR povolen trvalý pobyt anebo který podle zvláštního právního předpisu upravujícího pobyt cizinců na území ČR přechodně pobývá na území ČR nepřetržitě po dobu nejméně 365 dnů.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Bezúhonnost, odpovídající zdravotní stav, odpovídající ekonomické a sociální poměry.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti na Odboru sociálním, oddělení sociálně právní ochrany, Městského úřadu Otrokovice a seznámením se se základními informacemi a postupy realizace náhradní rodinné péče.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Oddělení sociálně právní ochrany, odboru sociálního, Městského úřadu Otrokovice.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Otrokovice, nám. 3. května 1340, Otrokovice, 2. budova, 1. poschodí, odbor sociální, oddělení sociálně právní ochrany, sociální pracovnice - dveře č. 204

Kralová Radomíra, vedoucí oddělení, tel. 577 680 272, 725 997 389, e-mail: kralova@muotrokovice.cz
Bc. Blanka Štosová, náhradní rodinná péče, tel. 577 680 275, 725 997 390, e-mail: stosova@muotrokovice.cz
Mgr. Jana Polanská, náhradní rodinná péče, tel. 577 680 404, 725 997 395, e-mail: polanska@muotrokovice.cz

Úřední hodiny:

pondělí 8.00 - 11.30 hod. 11.30 - 17.00 hod.
středa 8.00 - 11.30 hod. 11.30 - 17.00 hod.

Ostatní dny: po dohodě občana s pracovníkem oddělení sociálně právní ochrany

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Není stanoveno

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Nejsou.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Od podání žádosti běží 30 ti denní lhůta pro předání spisové dokumentace Krajskému úřadu Zlínského kraje.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č . 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky se uplatňují pouze proti správnímu rozhodnutí, v případě zamítnutí žádosti. Odvolání se podává ke Krajskému úřadu Zlínského kraje prostřednictvím Městského úřadu Otrokovice.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Nejsou.

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Není stanoveno

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Není stanoveno

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Není stanoveno

26. Kontaktní osoba

Není stanoveno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01. 01. 2014

28. Popis byl naposledy aktualizován

02. 09. 2020

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno