Domy s pečovatelskou službou

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Domy s pečovatelskou službou

4. Základní informace k životní situaci

Město Otrokovice je zřizovatelem dvou domů s pečovatelskou službou – DPS Hlavní 1161 a DPS Nivy 283. Tyto domy jsou určeny lidem se zdravotním postižením, kteří potřebují využívat služeb pečovatelské služby a nebo jejich postižení vyžaduje obývat bezbariérový byt.
Podmínky nájmu bytu jsou stanoveny občanským zákoníkem a v jeho mezích vždy nájemní smlouvou uzavřenou s nájemcem pro daný byt. Každý návrh na uzavření nové nájemní smlouvy po uvolnění bytu musí být projednán na společném jednání pracovníků odboru rozvoje a majetku a odboru sociálního v Komisi sociálních služeb. Uzavření nájemní smlouvy schvaluje Rada města Otrokovice. Rada města Otrokovice je oprávněna rozhodnout o uzavření nájemní smlouvy i v případech hodných zvláštního zřetele, kdy nejsou splněna všechny kritéria dle Pravidel pro pronajímání bytů města Otrokovice, které schválila RMO dne 28.11.2011 usnesením č. RMO/735/11/11.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba, která potřebuje z důvodu svého postižení bydlet v bezbariérovém bytě nebo osoba, která při péči o svou osobu potřebuje využívat služby pečovatelské služby.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínky a postup řešení jsou stanoveny Pravidly pro pronajímání bytů města Otro kovice, které schválila RMO dne 28.11.2011 usnesením č. RMO/735/11/11. 

Obecné podmínky pro pronajímání bytů jsou: 
a) podání žádosti o uzavření nájemní smlouvy, přičemž musí být pravdivě uvedeny všechny potřebné údaje, 
b) součinnost žadatele při projednávání jeho žádosti o nájem bytu, 
c) splnění podmínek pro výběr žadatelů pro uzavření nájemní smlouvy (obecných i zvláštních podmínek podle typu bytu schválených pravidel), 
d) nájem se uzavírá zpravidla na dobu určitou, přičemž dobu nájmu lze dohodou prodloužit, a to i opakovaně, za předpokladu, že nájemce řádně plní všechny povinnosti stanovené nájemní smlouvou a zákonem, 
e) nájemné se zpravidla skládá ze dvou částí, z nájemného za podlahovou plochu bytu a z nájemného za zařizovací předměty. Výše nájemného je sjednána v nájemní smlouvě, přičemž v případě nájemného za podlahovou plochu bytu se vychází z výše nájemného stanoveného usnesením RMO pro byty dané velikosti a kategorie. V případech zvlášť zřetele hodných může RMO na návrh ORM a na základě doporučení odboru sociálního (dále jen „SOC“) pro daný konkrétní případ stanovit nižší nájemné za podlahovou plochu, a to i sociální nájemné, které nepokryje ani náklady spojené s pronajímáním bytu. 
f) úhrady za plnění spojená s užíváním bytu jsou zpravidla hrazeny zálohově a jsou vyúčtovávány vždy za kalendářní rok, nejpozději s vyúčtováním topné sezóny, pokud není zvláštním právním předpisem stanoveno jinak, 
g) město v souladu se zákonem vyžaduje, aby v bytě žil jen přiměřený počet osob, 
h) město si v nájemních smlouvách vyhrazuje právo vydání předchozího souhlasu s přijetím další osoby do bytu mimo nájemce a osob blízkých a dalších případů zvlášť zřetele hodných, 
i) město nedává souhlas s uzavřením smlouvy o podnájmu bytu.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Osobní návštěva odboru sociálního Městského úřadu Otrokovice, oddělení sociální pomoci nebo telefonicky či e-mailem domluvená osobní návštěva sociálního pracovníka v místě bydliště.

8. Na které instituci životní situaci řešit

MěÚ Otrokovice, odbor sociální, oddělení sociální pomoci
nám. 3. května 1341
765 02 Otrokovice
budova č. II, 1. patro

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Otrokovice, odbor sociální, oddělení sociální pomoci

o Mgr. Kamil Hric, DiS. – vedoucí oddělení sociální pomoci, kancelář č. 218, tel: 577 680 435, 723 216 372
o Jana Dudová - referentka oddělení sociální pomoci, kancelář č. 213, telefon: 577 680 429, 725 531 225

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Není stanoveno

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Bez poplatků.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon. č. 128/2000 Sb.,  o obcích, ve znění pozdějších předpisů.
Pravidla pro pronajímání bytů města Otrokovice, které schválila RMO dne 28.11.2011 usnesením č. RMO/735/11/11.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Dle individuální situace klienta.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Žadatel je vyřazen z evidence, pokud:

- bez vážných důvodů se nedostaví ve stanovené lhůtě po doručení výzvy k podpisu nájemní smlouvy
- bez závažných důvodů odmítne uzavřít nájemní smlouvu
- uvede ve své žádosti nepravdivé nebo nesprávné údaje, případně pokud učinil nepravdivé prohlášení
- nesplňuje obecné podmínky pro výběr žadatelů pro uzavření nájemní smlouvy.

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Není stanoveno

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Není stanoveno

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Není stanoveno

26. Kontaktní osoba

Není stanoveno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01. 08. 2020

28. Popis byl naposledy aktualizován

14. 04. 2021

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno