Žádost o vystavení druhopisů

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o vystavení druhopisů

4. Základní informace k životní situaci

Matriční doklady ( rodné, oddací nebo úmrtní listy ) vydává matriční úřad obce, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo zemřela. Jde-li o narození, uzavření manželství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá zvláštní matrika Úřadu městské části Brno-střed.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost o vydání matričních dokladů může podat fyzická osoba, které se doklad ztratil, člen její rodiny nebo zplnomocněný zástupce.Člen rodiny musí však prokázat příbuzenský poměr, např. rodným listem.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Žádost o vystavení druhopisu matričního dokladu se podává osobně. Občan, který nemá trvalý pobyt v Otrokovicích, má možnost si zažádat o vystavení druhopisů matričních dokladů písemně.

8. Na které instituci životní situaci řešit

--- Neuvedeno ---

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Otrokovice,nám.3.května 1341,765 02 Otrokovice, budova č.2
odbor evidenčně-správní, oddělení občansko-správních agend
kancelář č. 110, pí Barešová,telefon 577 680 108
kancelář č. 110, pí Weberová,telefon 577 680 109
kancelář č. 108, pí Urbanová, telefon 577 680 234


Úřední hodiny:

Po a St - 8:00-12:00 a 13:00-17:00 hodin
Út a Pá - 8:00-11:00 hodin.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K vystavení druhopisů matričních dokladů je zapotřebí platný občanský průkaz.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Není stanoveno

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatek za vystavení druhopisů matričních dokladů je 100,- Kč.
Způsob platby:
- v hotovosti
- občané, kteří nemají trvalý pobyt v Otrokovicích mohou provést platbu složenkou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty a termíny nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

--- Neuvedeno ---

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon o správních poplatcích č. 634/2004 Sb., sazebník správních poplatků, položka č.3.
Zákon o matrikách č. 301/2000 Sb., § 25

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

--- Neuvedeno ---

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

--- Neuvedeno ---

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Není stanoveno

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Není stanoveno

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Není stanoveno

26. Kontaktní osoba

Není stanoveno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

17. 01. 2005

28. Popis byl naposledy aktualizován

02. 05. 2019

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno