Žádost o změnu stavby před jejím dokončení

  • Zobrazení:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o změnu stavby před jejím dokončení

4. Základní informace k životní situaci

Ve smyslu § 16 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů(dále jen zákon o POZKOM) je pro povolení změny stavby před dokončením silnice II. a III. třídy, místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace speciálním stavebním úřadem příslušný silniční správní úřad. Tento přizve k řízení o změně stavby před dokončením silnice II. a III. třídy, místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace, příslušný dotčený orgán hájící zájmy chráněné zvláštními právními předpisy (v případě výše uvedených komunikací je to Policie ČR příp. Hasičský záchranný sbor).
Pro řízení o změně stavby před dokončením silnice II. a III. třídy, místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace platí zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, pokud není v zákoně o POZKOM uvedeno jinak.
Silniční správní úřad jako speciální stavební úřad vede řízení o změně stavby před dokončením u staveb silnic, místních komunikaci, veřejně přístupných účelových komunikací dle ust. § 118 stavebního zákona na základě odůvodněné žádosti stavebníka. 
Rozhodnutí o změně stavby před dokončením na stavby silnic, místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací, lze dle ust. § 118 stavebního zákona vydat po projednání s účastníky řízení a dotčenými orgány v rozsahu, v jakém se změna dotýká práv účastníků stavebního řízení.
Změnu stavby, která se netýká práv účastníků stavebního řízení, schválí speciální stavební úřad při kontrolní prohlídce zápisem do stavebního deníku nebo jednoduchého záznamu o stavbě, podle okolností vyznačí změnu též v ověřené projektové dokumentaci.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Ten, kdo požádal o stavební povolení stavby silnice II. a III. třídy, místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace, jíž se změna stavby týká nebo jeho právní zástupce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žádost musí obsahovat popis požadovaných změn, jejich porovnání se stavebním povolením a s projektovou dokumentací ověřenou speciálním stavebním úřadem ve stavebním řízení. Musí taktéž obsahovat dokumentaci změn stavby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Žádost o změnu stavby před dokončením si žadatel může vyzvednout osobně na Městském úřadě Otrokovice, odboru dopravně-správním, oddělení silničního hospodářství (3. budova MěÚ, naproti KB) nebo ji může najít na webových stránkách Města Otrokovice: www.otrokovice.cz › Městský úřad › odbory a oddělení › dopravně-správní › přehled formulářů › Speciální stavební úřad – změna stavby před dokončením.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Městský úřad Otrokovice, nám.3.května 1340, 765 02 Otrokovice

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

odbor dopravně-správní, oddělení silničního hospodářství,
budova č. 3 MěÚ, 4. etáž, kancelář č. 405
Pondělí, středa: 8.00 – 11.30; 12.30 – 17.00

Ing. Karel Sokol, e-mail: sokol@muotrokovice.cz, tel. 577 680 413

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Potřebné přílohy jsou uvedeny v části B žádosti.
Jedná se:
- popis požadovaných změn, jejich porovnání se stavebním povolením a s projektovou dokumentací ověřenou speciálním stavebním úřadem ve stavebním řízení,
- dokumentaci změn stavby před dokončením vypracovanou autorizovaným inženýrem pro dopravní stavby event. kopie projektové dokumentace ověřené ve stavební řízení s vyznačením navrhovaných změn.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Není stanoveno

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Vydání povolení podléhá dle položky 18 odst. 6 zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, správnímu poplatku ve výši 500,- Kč.

Způsob úhrady:

1) platba v hotovosti v pokladnách Městského úřadu Otrokovice, tj. na základě přípisu odboru dopravně-správního
Hlavní pokladna (budova č. 1, kanc. č. 224)
Pondělí, středa: 08.00 – 12.30 hod., 13.30 – 17.00 hod.
Úterý, čtvrtek: 08.00 – 11.30 hod.

Příjmová pokladna (budova č. 2, kanc. č. 113)
Pondělí, středa: 08.00 – 11.30 hod., 12.30 – 17.00 hod.
Úterý, pátek: 08.00 - 11.30 hod.

2) bezhotovostně na účet města: 19-122921/0100
s uvedením variabilního symbolu: 923

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Pro správní orgán platí lhůty stanovené zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu(stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

- zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Odvolání lze podat proti vydanému rozhodnutí o změnách stavby před dokončením (příp. o nepovolení změny) nejpozději do 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Zlínského kraje, odboru dopravy a silničního hospodářství prostřednictvím zdejšího odboru dopravně-správního. Odvolání se podává s potřebným počtem vyhotovených stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník řízení obdržel jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je na jeho náklady Městský úřad Otrokovice. Včas podané odvolání má odkladný účinek. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

Lhůta k podání odvolání se počítá ode dne následujícího po dni, kdy bylo rozhodnutí účastníku oznámeno (doručeno). Připadne-li konec lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejbližší pracovní den (ust. § 40 odst. 1 písm. a) a c) správního řádu). Odvolání musí mít náležitosti stanovené v ust. § 37 odst. 2 správního řádu a musí obsahovat údaje o tom, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jaké rozsahu ho napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo.

Pokud nebylo předmětné rozhodnutí doručeno poštovním doručovatelem přímo do vlastních rukou, ale ve smyslu ust. § 24 odst. 1 správního řádu bylo uloženo, potom se za den doručení považuje desátý den od tohoto uložení, nikoli až následné faktické převzetí rozhodnutí po uplynutí této desetidenní lhůty. V tomto případě se lhůta pro případné podání odvolání nepočítá od faktického převzetí předmětného rozhodnutí účastníkem řízení, ale už jedenáctého dne od uložení písemnosti.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

V případě, že stavebník provede během stavebního procesu změnu stavby, která nebyla ověřena ve stavebním případně změnovém řízení, nelze na takovou stavbu vydat kolaudační souhlas.

21. Nejčastější dotazy

Není stanoveno

22. Další informace

Není stanoveno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

Není stanoveno

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Není stanoveno

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Není stanoveno

26. Kontaktní osoba

Není stanoveno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01. 01. 2011

28. Popis byl naposledy aktualizován

02. 05. 2019

29. Datum konce platnosti popisu

Bez omezení

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Není stanoveno